Quantcast
KijkcijfersTelevisie

VTM in opperste kerststemming: topcijfers voor november

In november behaalt DPG Media een marktaandeel van 38,7% bij VVA 18-54 en blijft daarmee ruim de grootste zendergroep. De finale van ‘The Masked Singer’ mag op een marktaandeel van maar liefst 73% rekenen.

VTM groeit versus vorig jaar (+6%) naar 26,8% marktaandeel bij VVA 18-54. De zender wint vooral dankzij het recurrent blok, met sterkhouders ‘Sara’ (43% marktaandeel, 658.000 kijkers), ‘VTM NIEUWS’ (34% marktaandeel, 815.000 kijkers) en ‘Familie’ (34% marktaandeel, 800.000 kijkers).

Ook in prime kan VTM groeien met als hoogtepunt de finale van ‘The Masked Singer’ (73% marktaandeel, 2.056.000 kijkers), dat het recordcijfer van ‘Wedden Dat?’ in 1989 evenaart. Meer dan 900.000 kijkers stemden de dag na de finale af op ‘The Masked Singer: Behind The Mask’ (43% marktaandeel, 920.000 kijkers) voor een glimp achter de schermen. Ook opvolger ‘The Voice Senior’ kan scoren op vrijdagavond (44% marktaandeel, 1.264.000 kijkers).

Daarnaast waren er nieuwkomers ‘Ze Zeggen Dat’ (30% marktaandeel, 737.000 kijkers), ‘RIP 2020’ (31% marktaandeel, 751.000 kijkers) en ‘Cupido Ofzo’ (25% marktaandeel, 594.000 kijkers), een succesvolle ‘Liefde Voor Muziek special’ naar aanleiding van Rode Neuzen Dag (44% marktaandeel, 1.077.000 kijkers) en sterkhouders ‘Code Van Coppens’ (32% marktaandeel, 746.000 kijkers), ‘Boer Zkt Vrouw – Home Sweet Home’ (31% marktaandeel, 928.000 kijkers), ‘Alloo bij de Wegpolitie’ (28% marktaandeel, 685.000  kijkers) en ‘De Mug’ (28% marktaandeel, 622.000  kijkers).

Voetballiefhebbers konden bij VTM ook genieten van de Nations League wedstrijden België-Engeland (46% marktaandeel, 1.256.000 kijkers) en België-Denemarken (38% marktaandeel, 1.161.000 kijkers) en de vriendschappelijke interland België-Zwitserland (25% marktaandeel, 804.000 kijkers).

‘Latem Leven’ – © DPG Media

VTM 2 behaalt 5,8% marktaandeel bij VVA 18-54. De Champions League wedstrijden Cl. Brugge-Dortmund (11% marktaandeel, 424.000 kijkers) en Int. Milaan-R. Madrid (11% marktaandeel, 367.000 kijkers), nieuwkomer ‘Latem Leven’ (11% marktaandeel, 215.000 kijkers) en de locals ‘Ik Vertrek Uit Vlaanderen’ (7% marktaandeel, 266.000 kijkers) en ‘Free Love Paradise’ (10% marktaandeel, 200.000 kijkers)scoren de meeste kijkers.

In de vooravond behaalt ‘Achter Gesloten Deuren’ 12% marktaandeel (71.000 kijkers). Daarnaast scoren heel wat films hoog: ‘The Heat’ (9% marktaandeel, 194.000 kijkers), ‘Furious 7’ (10% marktaandeel, 188.000 kijkers), ‘Pitch Perfect 2’ (9% marktaandeel, 140.000 kijkers), ‘Fifty Shades of Grey’ (7% marktaandeel, 137.000 kijkers), ‘Enough’ (6% marktaandeel, 132.000 kijkers) en ‘Midnight Sun’ (7% marktaandeel, 125.000 kijkers). Ook ‘Blind Getrouwd Nieuw-Zeeland’ (7% marktaandeel, 114.000 kijkers) scoort meer dan 100.000 kijkers.

‘Avengers’ – © DPG Media

VTM 3 scoort 3,9% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Den Of Thieves’ (8% marktaandeel, 225.000 kijkers), ‘An Unfinished Life’ (3% marktaandeel, 177.000 kijkers) en ‘Avengers, Infinity War’ (11% marktaandeel, 174.000 kijkers) bereiken de meeste kijkers.

‘Matroesjka’s’ – © DPG Media

VTM 4 behaalde 1,7% marktaandeel bij VVA 18-54. De films ‘Tora! Tora! Tora!’ (2% marktaandeel, 134.000 kijkers), ‘La Grande Vadrouille’ (3% marktaandeel, 130.000 kijker) en ‘Marked For Death’ (2% marktaandeel, 129.000 kijkers) haalden de meeste kijkers. Ook ‘Matroesjka’s’ op zaterdagavond haalt mooie cijfers (5% marktaandeel, 85.000 kijkers).

‘Bompa’ – © DPG Media

CAZ2 behaalde 0,5% marktaandeel bij VVA18-54. De klassieker ‘Nonkel Jef’ (3% marktaandeel, 27.000 kijkers), ‘Drie Mannen Onder Een Dak’ (2% marktaandeel, 23.000 kijkers) en ‘Danni Lowinski’ (1% marktaandeel, 27.000 kijkers) halen het hoogste marktaandeel. Ook de films ‘Stalked By My Neighbor’ (1% marktaandeel, 30.000 kijkers), ‘Suger Daddies’ (0,4% marktaandeel, 23.000 kijkers) en ‘The Many Faces Of Alice’ (0,4% marktaandeel, 21.000 kijkers) staan in de top van aantal kijkers.

Tags
Toon meer

Arno Tierens

Hoofdredacteur

Gerelateerde berichten

Close